DAQUIAQUÍ… TREKKINGS I VIATGES PEL MÓN

Un bloc sobre muntanyes amb l'excusa dels viatges

Meravelloses Fann Mountains : trekking

2 comentaris

Tajikistan_OVER

Mapa situació de les Fann Mountains

INTRODUCCIÓ

Al Tajikistan hi ha muntanyes mes altes, mes inhòspites i mes fredes que les Fann Mountains. Però n’hi ha de mes belles?

Les muntanyes Fann del Tajijistan representen un indret perfecte per a qualsevol activitat de muntanya, ja sigui alpinisme o de travesses, i sempre amb una mesura humana però sense perdre un caire salvatge. És un joc de mira’m, però no em toquis. Entre valls abruptes i pics escarpats, acollidors llacs i accessibles colls de muntanya, fan que per diversos dies, es pugui admirar la bellesa d’aquestes muntanyes.

Han estat set dies de travessa per les Fann, de nord a sud, d’Artuch a Iskanderkul (llac d’Alexandre, en referencia a Alexandre el Gran, que va arribar per aquestes terres), passant per tres colls de muntanya, el més alt d’ells, el Chimtarga (foto), superant el 4700m. Hauria estat un dia menys, si no ens haguéssim perdut durant un dia buscant un coll.

Les Fann no tenen fàcil accès. Van ser tretze hores ficats en un Lada Niva, cinc persones, per arribar a Artuch, poble de muntanya a 2200m. i a poc menys d’un centenar de quilometres de Samarcanda (Uzbekistan).

DADES DE LA TRAVESSA

Distància: 65km

Desnivells: +5.100m  /  -4.900m

Alçada màxima: 4.760m (Chimtarga Pass)

1. Primer dia: ens va dur fins al llac Kulikalion (llac gran, en Tajik), dormint a la vora d’un dels seus llacs, a 3100m, just sota la glaçada i imponent cara nord del Mirali (5100m).
  2.  Segon dia:, primer coll, l’Alaudin de 3860m, i descens directe al preciós llac de color turquesa del llac Alaudin, 2900m.
  3.  Tercer dia: del llac Alaudin al llac Mutnye (3515m). Dia mes curt, però el de pitjor meteorologia. Pluja, aigua neu i calamarsa, durant tot el dia.
  4.  Quart dia: intent al pic Energia de 5120m. des de Mutnye. El camí ens porta pel coll de Chimtarga a 4760m. Quant faltaven menys de 200 metres pel cim, una placa de neu, cansament i manca de material adient, fa que baixem.
  5.  Cinquè dia: toca passar a la vall del riu Kaznok tot superant el coll de Kaznok (4.040m). Però no el trobem. Busquem un altre coll, el VAA (4100m), però sembla tenir baixada a la vall de Kaznok. Decidim tornar a dormir al llac Mutnye. Aquí preguntem a uns alpinistes russos i txecs.
  6.  Sisè dia: Ara sí, trobem el coll de Kaznok (4.040m). La baixada al riu Kaznok és vertiginosa, directa.
  7.  Setè dia: Arribada a Iskanderkul (llac d’Alexandre, en tajik). Els darrers 6-7km per una horrible pista de mai acabar, pero finalment, erem al final del nostre objectiu. I despres d’uns quants intents en altres llacs, ara si, arriba el desitjat bany!

Les muntanyes Fann són força conegudes pels francesos, però poc o gens en l’àmbit estatal. I és una llastima, ja que encara conserven aquell caire de muntanyes inexplorades. Tret d’una nit, la resta vam estar sols acampats, i això que vam recorre les valls mes conegudes i on mes hi va la gent. I les Fann són enormes, plenes de valls encara menys trepitjades i de colls que esperen ser pujats.

VEURE LES FOTOS DEL TREKKING

Autor: Senderisme en tren

Aficionat a l'excursionisme i als viatges.

2 thoughts on “Meravelloses Fann Mountains : trekking

1. >Doncs ara de debó: Enhorabona pel treeking. Realment, pel que he vist en altres fots, són unes muntanyes meravelloses. M’alegro que les hagiu disfrutat. Us mereixeu un bon descans. A recuperar-se!. Joa. Ah!.

M'agrada

2. >Vaya excursión de la ostia que os habeis pegao!!!Quines marevelles perdudes de colors turquesa i de mes que n’hi pel món!!! me’n alegro que hagiu disfrutat. Ara si us perdeu mes d’un dia i em fan anar a buscar-vos al coll aquest del Kaznok no se pas si us hagues trobat doncs de rus i de txec vaig fatal. Petons i cuideu-vos molt. Que heu d’agafar forçes i recuperar algo de pes jejeee XDD!!! Fins aviat!!