DAQUIAQUÍ… TREKKINGS I VIATGES PEL MÓN

Un bloc sobre muntanyes amb l'excusa dels viatges

Camí a Cambodja

1 comentari

Els darrers dies els hem passat a Bangkok, pero a diferencia de molts ciutadans nacionals, no hi estaven retinguts esperant un vol cancel.lat a causa dels setges aeroportuaris. No erem en aquesta ciutat per tornar a casa, tot i que com oportunament ens han fet notar des de casa, hauriem pogut aprofitar aquests vols de “rescat” per a tornar a casa de “gorra”!

Erem a Bangkok per fer alguna petita compra, descansar (sempre es descansat moure’t per terreny conegut) i per reprendre el nostre itinerari.

Deixem enrera definitivament Laos i Tailandia, dos paisos veins amb nexes comuns (viuen mes laos a Tailandia que en tot Laos), pero amb desenvolupaments ben diferents. Tailandia prospera, desenvolupada, podriem dir que rica dins el context en el que es troba. Laos per contra, es un pais endarrerit, sense infraestructures ni recursos i que depen molt de l’ajut dels seus aliats a la zona, la Xina i el Vietnam. Sovint sentireu parlar de Laos com un pais autentic, un adjectiu que no hauria d’existir en el vocabulari viatger, atenent que sovint veiem que els paisos autentics van lligats amb la pobresa.


(Estacio d’Aranya Prathet, Tailandia)

I seguim el nostre itinerari, en tren, mentre poguem. Nomes dos trens al dia surten de Bangkok cap a la frontera entre Tailandia i Cambodja, cap a Aranya Prathet. Son trens ordinaris que no admeten reserva i que triguen prop de sis hores per fer els 250km que separen Bangkok d’Aranya Prathet. Tambe s’ha de dir que el trajecte nomes val 1 euro.

No hi ha cap tren que connecti els dos paisos. Tot i que hi ha una linea ferria pel costat cambodja, no hi circulen trens. Tenim noticies, pero, que des de la ciutat de Battambang, a uns 120km a l’interior de Cambodja hi ha un tren setmanal fins la capital, Phnom Penh, aixi que cap alli ens dirigim per agafar-lo el dia del seu pas, diumenge.


(estacio d’Aranya Prathet, i tut tuks)

La frontera entre Tailandia i Cambodja es troba a quatre quilometres de l’estacio de tren. Cal per tant, agafar un tuk-tuk (tricicle-moto-taxi). El visat per Cambodja es pot fer a la mateixa frontera per 20$… si consegueixes superar totes les proves de dificultat. Conductors de tuk-tuk que et porten a l’agencia on li donaran comissio per fer-te un visat amb “sobrepreu”, policies corruptes que intenten cobrar-te mes del compte a la mateixa frontera, conductors d’autobusos que et porten a la terminal de bus de la seva agencia de viatges, mentre que altres conductors et porten a la veritable terminal de busos (en contruccio).

Un veritable desgavell pel que ha estat un dels passos fronterers mes “complicats” dels que hem fet.

Per cert, que finalment vam haver de pagar 5$ de mes a la policia, i vam acabar en un cotxe amb fortor de peix despres de fer dit a la carretera al costat de la terminal de busos en contruccio!

Aixo si, arribem just a temps a Battambang per agafar un tren, que ja no circula!

Siem Reap, 9 de desembre de 2008

Autor: Senderisme en tren

Aficionats a l'excursionisme i als viatges.

One thought on “Camí a Cambodja

  1. >Ostres quina odisea per arribar al tren que ja no circula!!! no vui ni pensar-hi…L’enhorabona per l’any i mig que a dia d’avui fa que vau marxar.Anims i salut q no falti!!!!

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s