DAQUIAQUÍ… TREKKINGS I VIATGES PEL MÓN

Un bloc sobre muntanyes amb l'excusa dels viatges

Trekking Ganden-Samye (5 dies)

1 comentari

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Ganden-Samye-Trek

Croquis sitaució del trekking Ganden-Samye

INTRODUCCIÓ

El trekking Ganden-Samye és una travessa entre els monestirs budistes de Ganden (a 50km de Lhasa) i el de Samye (200km al sud-est).  Es tracta d’un recorregut de 60km que travessa dos colls superiors als 5.000m, el Shug La (5.250m) i el Chitu La (5.100m).

Ja som de tornada a Lhasa després de finalitzar el trek entre els monestirs de Ganden i el de Samye. I sí, ens ha plogut, tronat, nevat… i fins i tot en algunes estones, ens ha fet sol!! Però la climatologia no ens ha estat tan adversa com per a no gaudir de cinc dies de muntanya. Cinc dies en total autonomia, és a dir, portant-nos la tenda i el menjar a sobre, ja que durant la travessa (tret de la part final) no hi havia cap mena d’infraestructura. I quin gran invent que són els fideus xinesos!

Per sort, tampoc a Samye la policia ens ha demanat l’obligatori “Alien Travel Permit” que teòricament hauríem hagut de tenir. Vam poder visitar el monestir de Samye, i no només això, sinó que gratis! Sembla que el veure’ns carregats amb motxilles, com si fóssim pelegrins, ens vam deixar entrar sense pagar els 40Y que costava l’entrada (quina fila faríem…!).

EL TREKKING

El trek es pot fer tant en tres, quatre com en cinc dies, tot depén de la darrera etapa, la d’arribada a Samye. Són uns 30km que es poden fer en un dia. El problema està en que si s’arriba tard a Samye  i t’has de quedar a dormir-hi la policia (PSB) pot passar pel Guesthouse de Samye augmentant les possibilitats que t’enxampi. Si en canvi, arribes pel matí, i agafes un bus a Lhasa directament, llavors les possibilitats es redueixen molt. Nosaltres vam plantar la tenda a uns 8-9km de Samye, entre els pobles de Wanda i Pisha.

ETAPES:

1. Monestir de Ganden (4300m) – Yama Do (4500m) 12-13km.Desnivell pujada 600m, desn. baixada:450m Etapa que segueix la Kora del monestir durant la primera part. Es passa pel poble de Hepo,on hi ha gent que lloga iaks per a dur les motxilles. S’ha de vigilar de prendre la vall correcta, que és la que es veu pel camí just davant. Aquesta vall, porta ja al pas més alt del recorregut.
  2. Yama Do (4500)- Tsotup Chu (4900m). 12km. Desnivell pujada 750m, desn. baixada:300m. Etapa dura en la que s’ha de passar pel coll més elevat del trek, el Shug La, de 5.250m. Les vistes cap a la vall del Tsotup Chu tot baixant del coll, son esplèndides. Cal creuar el riu Tsotup per plantar. Porta molta aigua i no hi ha pont, així que cal descalçar-se i anar en compte al creuar-lo. També es pot plantar la tenda just a l’entrada de la vall de Chitu La, on hi ha un gran campament on sol quedar-se els grups organitzats a dormir.
  3. Tsotup Chu(4900)-Herders camp (4500m). Desnivell pujada 250m, desn. baixada: 700m. Cal no equivocar-se de nou al prendre la vall. Recte amunt de la vall, el Chitu La, de més de 5.100m. La baixada fins al campament ens porta per diferents llacs i una gorja. Moltes possibilitats d’acampada a partir dels 4.500m.
  4. Herders camp (4500)-Wanda/Pisha (3800m)Desnivell pujada 25m, desn. baixada: 700m. El camí ja no té pèrdua. Passa per boscos i és una agradable caminada fins a Yamalung, on el cami esdevé pista transitable. D’aquí, són uns 20km fins a Samye.
  5. Wanda/Pisha (3800m)-Monestir de Samye (3500m) Desnivell de baixada 300m. Part final del trek que transcorre íntegrament per una pista que es fa pesada ja fins arribar al monestir.

Avui hem anat a fer el visat de Nepal. I es que despres de descansar un parell de dies per Lhasa, marxem cap a Shigatse, en plena carretera de l’amistat cap al Nepal, on visitarem algun monestir (com, no), i decidirem si anem o no cap al camp base de l’Everest. Hi ha un trekking que arriba o surt (depen del sentit en que s’agafi) de la poblacio de Tingri fins al monestir de Rongbuk. El tema esta en que el trek transcorrer principalment per una carretera per a 4X4, i caminar per carreteres…

Lhasa, 10 de setembre de 2007

Autor: Senderisme en tren

Aficionats a l'excursionisme i als viatges.

One thought on “Trekking Ganden-Samye (5 dies)

1. >hola, que tal? jo he vingut avui de alcorisa, i dimecres ja torno al cole, que ja tinc ganes. on estas? m’ho he passat molt bé aquestes vacances em va tocar el bingo fa 2 setmanes i una mica mes, pero com que aquella nit plovia el van fer al cine. adeeeeu i molts petons!!! Sara